Tanítások by Kárpáti Jonatán (Page 3)

Pál és a filozófusok – Apostolok cselekedeti 17:16-34

Areopágosz, sztoikus és epikureus filózófusok, Athén, kúltúrák találkozása az ókorban – mit tanulhatunk mi ebből a kétezer éves történetből? Azt hiszem, nagyon sokat. Hogyan kapcsolódjunk olyan emberekhez, akik tőlünk eltérő nézeteket vallanak? Lehetséges párbeszéd hívők és nem hívők, vagy „másban hívők” között? Az elfogadás, a nyitottság azt jelenti talán, hogy bizonyos szempontból mindenkinek igaza van? Létezik többféle igazság egymással párhuzamosan? Ha nem, akkor erről milyen módon kommunikáljunk?

Pál első missziós útja – Apcsel. 13:4-13

Barnabás, Pál és János/Márk utazása Ciprus szigetére – ezt az egyháztörténet Pál első missziós útjakén tartja számon. Ők nem így vágtak neki: amit tudtak, csupán az a tény volt, hogy a Szentlélek küldi őket. Isten vezetése fontos volt nekik, és lényeges volt Pálnak akkor is, amikor az ellenséggel kellett szembenéznie. Az óra végén beszélünk pár szót János-Márk és Pál konfliktusáról, ezzel kapcsolatban a bizalomról, egyetértésről és egyet nem értésről, akár közzösségen belül is.

Semmiképpen nem, Uram! – ApCsel. 10. rész

Semmiképpen nem, Uram! Furcsa a címben szereplő szóösszetétel. Semmiképpen – Uram. Az ember azt hinné: vagy-vagy. Mégis: időnként mi is mondunk ilyent, mint ahogyan Péter is megtette ezt. Mit tanított az apostolnak Isten egy látomás által? Hogyan formálta tovább a jellemét annak a tanítványnak, akire alapozta az egyházát? Mi módon jutott el a megváltás örömhíre egy római századoshoz? Mit tanulhatunk mi ebből 2000 év távlatából?